פיגוע בדרום הר חברון: לוחם נפצע בינוני, המחבלים חוסלו

    קובי פינקלר No Comments on פיגוע בדרום הר חברון: לוחם נפצע בינוני, המחבלים חוסלו

    בליל השבת: חוליית מחבלים חדרה ליישוב אדורה שבדרום הר חברון, שלושה מחבלים חוסלו וכוחות רבים ערכו סריקות במקום אחר חשודים נוספים. לוחם צה"ל נפצע בינוני בחילופי האש. תא טרור פלשתיני בשם "גדוד ח'ליל א-רחמן" לקח אחריות על הפיגוע

    17:31
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on לאחר 'סערת מטולה'; גולדקנופף מתנצל: "שגיתי בלשוני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול חדרו שלושה מחבלים ליישוב אדורה שבדרום הר חברון. המחבלים נכנסו דרך אזור התעשייה של היישוב והקפיצו לוחם מילואים שקיבל התראה על החדירה. הלוחם חתר למגע ונפגע באורח בינוני תוך שהוא מצליח לדווח על האירוע בקשר ולהקפיץ כוחות נוספים. במהלך מרדף חוסלו שלושת המחבלים.

    צה"ל פרסם את תחקיר הפיגוע ממנו מתבררת התמונה כולה: בעקבות אינדקציה על הגדר ההיקפית במרחב איזור התעשייה של היישוב אדורה בחטמר יהודה, חייל צה״ל במילואים של גדוד ההגנה המרחבית ביישוב קפץ למרחב לבדיקה. בעת פטרול הסייר במרחב וזיהוי החתך בגדר, הסייר נפגע מירי המחבלים ותוך כדי חילוץ לאחור הוא הכריז בקשר על ההתקלות ועל חדירת המחבלים ומקפיץ את יתר הכוחות.

    חובשת רפואת חירום במד"א עמנואל אטיאס סיפרה: "הביאו אלינו הביתה גבר כבן 34 בהכרה מלאה כשהוא מתהלך עם פציעה מירי ברגל. יחד עם חובשים נוספים של מד"א שהיו איתי, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום וחבישות. לאחר שהמחבלים חוסלו וניתן היה לצאת מהבית העברנו אותו לכוח רפואה של צה"ל והוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קל."

    ובתוך כך, כוחות רבים קופצים ופותחים במרדף אחר המחבלים בפיקוד של מחט יהודה, אל״ם ישי רוזיליו. תוך כדי סריקות במרחב הגדר ההיקפית ליד מיקום החדירה, גדוד המילואים 5060 אשר גם מגן בגזרת יהודה וקפץ לסריקות, נתקל במחבלים שלא הצליחו לעבור את יתר מרכיבי הביטחון האזרחיים של היישוב ומחסל את שלושתם.

    המחבלים בעצם נתקעו בין הגדר ההיקפית של איזור התעשיה לבין גדר התלתלית ולא הצליחו לעבור אותה. שם נתקלו בכוח צהל במילואים ולאחר חילופי אש חוסלו. על המחבלים אותרו נשק מסוג m16, גרזן, סכינים ובקבוקי תבערה.

    הכוח ישר לאחר מכן ביצע הערכת מצב יחד עם מפקד האוגדה, תא״ל יקי דולף שקפץ לנקודה יחד עם מפקדים וכוחות נוספים וזאת על מנת לחלק כוחות ומשימות להמשך.

    הבוקר התיר צה"ל לפרסום את זהותם של שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע: מוחמד עראפת ועודי אבו גחישה, בני 16 בלבד, ואסמעאיל אבו גחישה, בן 19. השלושה הם תושבי הכפר הסמוך אידנא ולאף אחד מהם אין רקע ביטחוני קודם.

    החיסול המהיר התבצע אודות שיתוף פעולה מלא בין גדוד ההגנה המרחבית המגן על היישוב, למרכיבי הביטחון האזרחיים וכוחות צה"ל.



    0 תגובות